sâmbătă, 15 octombrie 2011

Îmi place

Ce tare îmi place mirosul de casă curată și aerisită, sâmbăta, imediat după ce fac curățenie. Când totul este pus la punct gata să înceapă o nouă săptămână, când nu există praf, mizerie și tot ce producem conștiincioși timp de o săptămână, când parchetul și gresia miros a flori, când baia strălucește, totul, totul îmi place. Îmi place atunci când mâța iese leneșă de sub pat și se întinde căscând cu poftă. Sau când stă iarna ghemuită pe calorifer cu nasul pe geam să vadă cum mai merge treaba pe afară. Îmi place căldura căminului meu, îmi place viața mea pe cont propiu și consider că a avea un cămin al tău este o mare realizare în viață. Îmi place mirosul de cozonac din perioada sărbătorilor creștine, mirosul de scorțișoară și de rom și toate aromele specifice cozonacului. Îmi place să văd cum fierb sarmalele sau ciorba de perișoare, îmi place atunci când bucătăria duduie de viitoare bunătăți și facem mâncare amândoi, îmi place masa plină de făină, gogoșile și clătitele. Îmi place atunci când îmi mai cumpăr câte ceva pentru acasă și sentimentul pe care îl am atunci când îmi trebuie ceva și am. Într-o casă trebuie să ai pe ce pune mâna, nu să stai să împrumuți de pe la vecina. Îmi place când este vară fierbinte și atăm amândoi goi prin casă, îmi place să ies gol de la baie și să mă aerisesc nițel până la șifonier. Îmi place mirosul de rufe proaspăt spălate, geamurile curate și lumina de veioză din serile liniștite. Îmi place o bibliotecă plină și un perete împodobit cu zeci de icoane. Îmi place ca iarna să fie cald în casă și mirosul de vin fiert. Deși înainte le uram, acum pot spune că îmi plac și florile de apartament. Îmi place cum miroase dimineața a cafea în toată bucătăria mea. Îmi place să am casa mea și să savurez toate astea, zi de zi, lună de lună, an de an. Dar nu am. 

2 comentarii:

  1. zău, mai bine scoteai tu frumuşel ultima propoziţie, că aşa visam de frumos şi pe urmă, buf, parcă aş fi aterizat într-un coşmar :)

    RăspundețiȘtergere