joi, 10 mai 2012

Despre un pic de respect

Constat cu o oarecare tristețe că noi consumatorii români nu avem (încă) educația de a ne cere drepturile pe care le avem în această calitate. Rar am auzit ca un client al unui magazin să pretindă respect sau să pretindă ca pentru banii pe care îi plătește pentru mai știu eu ce servici să primească ceea ce a plătit. La o spălătorie mașina ți se spală bine numai dacă dai șpagă celui care îți spală mașina, altfel vei regăsi găinațul de pe aripă și după ce mașina s-a declarat ca fiind gata, la recepție la un hotel ți se va da o cameră cu igrasie, iar dacă vrei o camera mai bună trebuie să dai o mică atenție, și așa mai departe. Zilele astea am ajuns la limita răbdării cu privire la respectul pe care îl pretind de la cineva căruia îi dau bani pentru un serviciu pe care nu și-l executa. De 2 ani merg la tenis cu niște foarte buni prieteni. Plăteam până anul trecut 20 lei pe oră, ceea ce era o sumă onorabilă. Terenul era destul de bine pregătit, dar nu de fiecare dată. Uneori trebuia să mai dau eu cu peria pe linii, alteori jucam pe praf în loc de zgură, nu exista la teren o bancă pe care să îți lași rucsacul, gardul era rupt, etc. Acum abonamentul s-a scumpit cu 50%. E o ridicare mare de preț. Mă așteptam ca aceasta să se regăsească cumva în clitatea serviciilor oferite. Surpriză: pe terenul nostru tot eu dau cu peria pe linii și tot în praf joc. La ultima vizită am avut noroc că cu 3 ore înainte plouase nițel, altfel nu s-a văzut nimic pregătit. Mi-am spus inițial că poate că asta trebuie să primesc pentru banii cheltuiți. Dar surpiză, terenurile de lângă noi erau pregătite, stropite, curățate, etc, îngrijitorii munceau cu elan atunci când se elibera unul dintre terenuri. Deci numai la al nostru beneficiem de self service. În mod normal, consumatorul român de servicii m-ar învăța să dau și eu o șpagă mică și am rezolvat problema, să îi iau celui care trebuie să pregătească terenul o bere sau altceva. Eu îi răspund că reacția mea la faptul că sunt tratat cu silă este să nu mai calc pe acolo. Dacă azi eu, mâine altcineva, poimâine încă 20 ar proceda ca mine am primi în sfârșit și noi înapoi ceea ce plătim. Așa, numai cu o reacție, nu cred că se va schimba mare lucru. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu