vineri, 24 august 2007

Dumnezeu

Stăteam de vorbă pe un forum cu cineva care îmi spunea că Dumnezeu există în sute de forme, pentru fiecare rasă după cultura şi religia sa. Nu am fost de acord. Dumnezeu este unul singur, viu şi adevărat. Nu există mai mulţi Dumnezei. Dumnezeul africanilor sau al islamului nu există. Pot fi indulgent la modul de manifestare al culturii lor sau la alte chestii ce ne diferenţiază dar nu pot fi de acord că Dumnezeul meu este doar unul într-o enumerare de zeci de Dumnezei. Pot fi de acord că fiecare om are modul său de "revelare" a lui Dumnezeu dar nu pot fii de acord că trebuie să încalcăm legea lui Dumnezeu doar că nu ne plac popii sau că ni se pare nouă că e "mai la modă" să nu mă duc în biserică, "că ce rost are, Dumnezeu îmi aude oricum rugăcuinea". Nu îi înţeleg pe oamenii care spun ca Biblia este doar o carte care a fost rescrisă "după placul unora ca să ne manipuleze". Oare prozelitismul unor religii a reuşit să ne dărâme credinţa în aşa hal încât ne negăm propria noastră credinţă ? Oare cel rău a reuşit să ne întunece în aşa hal sufletele încât ne opintim în explicaţii care ne duc pe calea pierzaniei ? Oare aşa de mult să ne fi îndepărtat noi de Dumnezeu încât îi negăm cuvântul ? Oare nu ne-a avertizat Domnul în Cartea Sfântă că vor apărea martori mincinoşi şi profeţi aşişderea şi că mulţi oameni îi vor crede ? De ce nu deschidem ochii şi ne punem noi oamenii orgoliile noastre mai presus de cuvântul lui Dumnezeu ? De ce ?

3 comentarii:

  1. De ce nu învaţă oamenii să scrie corect înainte de a face pe deştepţii?
    De ce nu ştiu oamenii să conjuge corect verbul „a fi” ? E doar cel mai folosit verb.
    Indiferent de mesajul pe care încerci să-l transmiţi, dacă nu ştii să scrii corect în limba ta maternă, nu mai eşti luat în serios.
    Nu sunt de acord cu mesajul, de exemplu, dar nu te judec aici, toţi suntem subiectivi.
    Gramatica, totuşi, nu este subiectivă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un lucru bun si unul rau.
    Cel bun: constat cu o oarecare bucurie ca mai sunt cititori care imi citesc si postarile mai vechi. E o onoare pentru mine, in unele zile cred cu tarie ca scriu in van, fara ecou si fara sa fiu citit de nimeni. Este minunat sa vad a cineva a citit ce am scris eu (gresit gramatical) in 2007.
    Cel rau: asa e, gramatica mea lasa deseori de dorit. Nu sunt mandru de asta, incerc sa-mi scriu textele cat de corect pot eu, incerc sa citesc si recitesc in speranta ca mai gasesc ceva care nu ar fi corect, apelez la sfaturile unora dintre cei care nu urau din toti rarunchii lor gramatica - asa cum faceam eu in scoala. Nu sunt mandru, am vazut greselile care acum mi se par flagrante, atunci probabil ca mi se parea totul ok. Voi face corecturile de rigoare.

    ...si un post scriptum...
    daca sunteti crestin/a ortodox/a nu aveti cum sa nu fiti de alta parere cu mine. Dumnezeu este unul singur, nu e o marfa care se alege in functie de beneficii.Puteti fi in opozitie cu opinia aceasta numai daca sunteti de alta religie decat cea ortodoxa sau daca ortodoxia este doar o optiune a parintilor sau daca nu credeti cu adevarat in cuvantul Domnului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pana la urma Puric avea dreptate: avem nevoie de dictionar roman - roman...

    :)

    RăspundețiȘtergere