sâmbătă, 4 iulie 2009

Scara lui Iacov

Ce ar trebui să facem cu adevărat în viaţă? Care sunt cu adevărat lucrurile cele mai importante pentru viaţă, pentru fiecare dintre noi? Cine este creştin şi trăieşte după valorile creştinismului? Are cineva ca scop în viaţă atingerea mântuirii? Vrea cineva să se mântuiască?
Ne naştem egali, asta e sigur. Ce facem după ce ne naştem nu ne mai plasează însă pe picior de egalitate, nu ne mai asigură şanse egale în faţa judecăţii de apoi (conform credinţei mele Creştin Ortodoxe). Poţi face lucruri spectaculoase pentru umanitate şi din Europa, şi din Africa, şi din Australia. Poţi să devi un om bun şi în Rusia, şi în Romania şi in India. Poţi deveni un infractor oriunde în ţările astea. Decizia îţi aparţine, dacă alegi să faci parte dintr-un grup de voluntari ai Crucii Roşii sau sa faci parte dintr-un grup de infractori. Nu te obliga absolut nimeni să alegi unul sau alta dintre grupuri. Nimeni. Nimeni nu te obligă să iei deciziile într-o direcţie sau alta, dar Domnul îţi va cere socoteală la un moment dat. Atunci va fi momentul în care fiecăruia dintre noi ne trebuie o argumentare serioasă a faptelor noastre. Şi m-am cutremurat la gândul ăsta...
În funcţie de ceea ce facem ne plasăm fiecare pe o scară a lui Iacov, unii mai sus, alţii mai jos. O scară a judecăţii divine. O scară pe care fiecare ne dorim să fim cât mai sus, crezând că ceea ce facem este drept şi corect, este demn de urmat şi demn de a fi laudat, este pentru binele umanităţii şi al nostru personal. Eu de exemplu constat pe zi ce trece că mă înşel tot mai des în ceea ce fac, că am ales o cale care nu îmi urmăreşte cu precizie ţelul, că mă arunc în activităţi care sunt nocive, pe scurt, sunt plasat mult mai jos pe scara lui Iacov de cum speram eu că sunt.
Ar trebui să schimb situaţia asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu