vineri, 12 martie 2010

Şi prost şi sărac

Recent mi-am scos buburuza la vânzare. Matizu adică. Şi prietena la fel. Am dat anunţ pe mobile.ro şi am postat ca modalitate de contact un telefon mobil, al meu. Pentru ambele maşini. Şi m-am pus pe aşteptat. Din păcate nu m-au sunat foarte muţi oameni, dar cei care au făcut-o mi-au lăsat o oarecare părere de rău pentru acest popor (nu că nu îmi făcusem deja o oarecare părere după 7 ani de lucru cu publicul românesc...). Acum, eu înţeleg că nu deţin un Ferrari (Doamne ajută) sau mai ştiu eu ce sculă din asta, dar...
Mă sună primul nene.
Bună ziua - spune el. Apreciez că măcar ştie cum se începe o convorbire telefonică.
Bună ziua.
Nu vă supăraţi, aţi postat un anunţ pentru un Matiz?
Da - spun. Pentru 2 maşini. Ambele Matiz. Care vă interesează?
O mică pauză, omul nostru era pe internet şi se uită evident în calculator.
Cel de 2.000 de euro.
....
Îmi mai cere ceva informaţii apoi îmi spune că va reveni, politicos, pedant, elegant. Ăsta a fost normalul.

Mai târziu sună iar telefonul, alt individ. Ăsta îmi vorbea de parcă mă cunoştea din copilărie, la "per tu", cu limbaj de genul "frate", "frăţioare", etc. În secundele alea eram tare mândru de tata. Mă întreabă despre maşină, cea ieftină, de 2.000, desprea cea scumpă renunţând să vorbească (mai nouă, cu carte service, etc, evident în stare mai bună). Oare sa fi fost abundenţa financiară care îl caracteriza??? Îi mai dau câteva date şi apoi îmi propune un preţ cu 50% mai ieftin. "E prea puţin" îi spun, după care fără nicio vorbă îmi inchide telefonul în nas.
Apoi altul. După limbaj nu puteai spune că ar fi ieşit din Ferentari. Tot pentru Matizu' ieftin sunase. Când i-am pomenit şi de cealaltă ofertă mi-a spus că e scump (oare nu avea bani???). Mi-a spus că la banii ăia îşi ia Logan. Nu conta că Logan la banii ăia îşi ia cu cel puţin 20.000 KM mai mut sau cu cel puţin 2 ani mai vechi... Apoi am încercat să stau de vorbă cu el, încercând să fac abstracţie de limbajul de 4 clase... La fel, când a auzit preţul, mi-a închis telefonul în nas...
Pe acest tipar am vorbit cu cel puţin 4 oameni. Înţeleg că nu au bani de Ferrari (că tot pomenirăm...) darce are asta de a face cu minimum de bun simţ? Cu limbajul normal? Cu politeţea întâlnită la primul apelant? Ce are asta de a face cu decenţa şi eleganţa? Înţeleg că oamenii aceia nu au bani (că altfel mă sunau pentru Matizul mai nou, mai scump, nu????) dar că nu au bun simţ ar trebui să înţeleg şi asta?

9 comentarii:

  1. tristus. oamenii aia te-or fi crezut un dilar de masini furgasite sau, cel putin, unul de teapa lor.
    as zice "si sarac, si needucat". sarac in cultura, ca poate unii au bani mai multi ca tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Momentan eu ma uit dupa o masina de 4500 - 6000 euro. Deci ipoteza cu banii cam cade...

    RăspundețiȘtergere
  3. adica nu crezi ca unii au mai mult de 6000 de euroi? sau nu crezi ca au si euroii si sint si inculti?

    RăspundețiȘtergere
  4. Logica ma indeamna sa cred c adaca ai avea 6.000 de euroi pentru achizitia unei masini sa nu dai telefon la cele mai mici oferte dintr-un site de vanzari de masini. La 6.000 de euro nici nu intra in calcul un Matiz la second. Matizul nou cred ca se mai gaseste pe la 5.000 de euro, deci iti mai si raman 1.000. La 6.000 iti iei "cinciar" de an bun. Sau un Audi chiar. Linistit te uiti la un Opel destul de recent la banii astia. Renault de oricare vrei iti iei sigur. Oricum, ai priceput ideea, iti iei MASINA ca lumea, nu Matizel... De ce as suna eu cu 6.000 heuro in buzunar la un mAtiz de 2.000 iar cand mi se ofera un Matiz mai bun uit cum ma cheama? Of course, you got the point...

    Acum daca te referi la "unii"... sunt milioane care au mai multi bani ca mine, daca vrei satisfactia asta. Eu ma refeream la genul de persoane care ar suna la un anunt de 2.000...

    RăspundețiȘtergere
  5. Eugene, tu ai spus "momentan EU ma uit dupa o masina de 4500-6000 euro." eu ce sa inteleg de aici?? tu vorbesti de tine sau de aia care te suna?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu se mai fac Matizuri noi de ani buni. Nici macar Cielo nu se mai fabrica.

    in alta ordine de idei, cei care sunau si vorbeau cum vorbeau nu erau tocmai saraci. Probabil erau bisnitari de masini, cu asta se ocupa multi. Se gasesc destul de greu cumparatori pentru masinute gen Tico si Matiz din pacate, sunt percepute ca fiind un pic depasite. Cel putin asa cred eu

    RăspundețiȘtergere
  7. Asa e, Daewoo nu mai produce in Romania de cel putin 2 ani, era premier Tariceani cand s-a semnat contractul cu Fordul. Poate chiar 3 ani. Au avut insa un stoc imens de masini pe care le-au vandut pana aproape de zilele noastre. Retin ca in vara am fost la magazinul de piese de la Gara de Nord care are si un dealer langa si aveau (inca) Matizuri de vanzare. Masina nu e depasita, ea nu a fost conceputa pentru Rally sau mai stiu eu ce, a fost conceputa pentru oras, iar aici este inca destul de bine in carti. Bine, pe vremuri se mergea la mare si la munte si cu Trabant 601... Acum depinde cum privesti situatia.
    In ceea ce priveste apelantii mei... ma cam indoiesc ca erau smenari de masini, caci dupa cum am observat, nici chiar in ideea unui pret onorabil (intre timp am modificat preturile celor 2 buburuze) oamenii nu prea se inghesuie la sunat, deci de ce ar suna un smenar pentru o masina care se vinde mai prost ca Loganul - de exemplu? In fine, chiar daca au bani, educatia minima le lipseste unora, asta e clar. Si mai bogati si mai saraci. Oricum, ideea subiectului nu era sa fac un top al averilor in comparatie cu mine...

    RăspundețiȘtergere
  8. Un mic argument ca masina mica e inca ok: majoritatea firmelor se orienteaza catre masini mici, inclusiv Audi a scos A1. Noul Fiat 500, Mini Cooper, Mazda 2, VW Polo, Chevy Spark, Renault Clio, Opel Corsa, etc, toti au in vedere un segment de masini de clasa mini si mica pe care nu il neglijeaza, ba chiar il iau serios in vizor. Daewoo avea la clasa mini pe Ticuta iar la clasa mica Matizelul.

    RăspundețiȘtergere