duminică, 21 noiembrie 2010

O ciordeală mică

Una dintre colegele mele mi-a spus odată, mie, şefului ei de atunci, că pot să fac eu orice, că ea tot pleacă mai devreme de la servciu. La vremea aia mi s-a părut cel puţin bizară ideea pe care o avea stimabila mea colegă despre relaţia şef - subaltern, dar sincer nu m-am coborât la acel nivel să îi răspund cu aceeaşi monedă. Am considerat că cel mai deştept cedează, motiv pentru care - în ciuda instigaţiilor domniei sale - nu am dat curs unei note de sancţiune, aşa cum era normal pentru cineva care lipseşte de la serviciu fără acordul şefului. Nu ştiu cum este la voi la serviciu, dar mie mi se pare cel puţin ciudat să îi spuneţi şefului vostru că voi plecaţi mai devreme indiferent ce face el, asta în care pe piaţa de muncă tot mai mulţi dintre voi staţi ore suplimentare neplătite şi lucraţi poate pe salarii mai mici, numai pentru a vă menţine un loc de muncă. Faza este că i-a corupt şi pe ceilalţi colegi să plece mai devreme, astfel că cei care îşi respectau contractul lor cu TVR (tu vi 8 ore la muncă iar noi îţi oferim salariul X) şi stăteau aşa cum este normal 8 ore la muncă, au căpătat şi aceştia prostul obicei - e opinia mea - de a pleca mai devreme de la muncă. Nu toţi, dar o anumită parte recunosc. Nu mai spun că atunci când am fost în concediu practic programul colegelor se înjumătăţea, fiecare pleca de la serviciu cum dorea, nu se mai ţinea cont de niciun program sau obraz. Din păcate pentru ele nu au chiar atât de mulţi prieteni cum sperau ele şi astfel am intrat fără să vreau în posesia acestor informaţii. Am calculat pe un şablon minimal să văd cam care ar fi paguba, cam cât ar câştiga un om care recurge la o astfel de ciordeală din banul public - căci până la urmă asta este, ore pentru care persoana a fost plătită dar pe care nu le-a efectuat, împotriva voinţei şefului. Se pleca zilnic cu minimum 15 minute mai devreme. Ceea ce într-o săptămână însemna o oră şi 15 minute. 75 de minute pe săptămână. Înmulţit cu 52 de săptămâni cât are un an, ies în jur de 3.900 minute. 65 de ore. Deci cam 8 zile de muncă câştigate într-un an, plătite de TVR din banul vostru, al nostru, al tuturor celor care plătesc Taxa Tv la zi şi pe care colega nu le execută, pentru că "pot eu să îi fac orice, că ea tot pleacă mai devreme"... Acum, ăsta e calculul minimal, aşa cum am mai spus, dar au existat zile când a plecat şi cu mai mult de 15 minute înainte de a se fi îndeplinit cele 8 ore, şi zile când a plecat şi mai devreme - atunci când eu eram în concediu. Nici nu vreau să mă apuc să fac un astfel de calcul, la "foarte posibil", mă mulţumesc să îl fac la "minimal".

4 comentarii:

  1. foarte rau ca nu ti-ai indeplinit rolul de sef - sa o arzi la salariu. pe de alta parte, cind ma gindesc cite ore stateam eu peste program, fara sa mi se plateasca... ideea e ca tu trebuie sa te comporti ca un sef.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai daca ma coboram la mintea ei si ii dadeam sanctiune, ce crezi ca obtineam? Oricum eram privit ca un om care s-a razbunat personal pe ea, nu ca unul care incerca sa faca dreptate fata de colegi si fata de un principiu simplu si corect. Faza nasoala era ca eu nu eram titular pe postul de mare sef pe aratura pe aici, eram numit din 3 in 3 luni de catre seful TVR-ului, ceea ce m-a legat oarecum de maini, caci eram pasibil de a ramane pe dinafara la un moment dat, ceea ce s-a si intamplat pana la urma. Ori, la ce bun sa scot eu cu mana goala ouale fierbinti din foc, sa se ocupe cei care vor veni titulari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu ca voi stateati o caruta de ore suplimentare atunci cand era nevoie sa dati drumul la un proiect. Sau stateati pentru ca pur si simplu erau modificari de ultima ora si nu aveati incotro. Probabil ca nu ti-ai luat nicio ora recuperare. Nu mai pomenesc aici ca erau momente in care lucrai si pentru 2 - 3 canale odata, deci faceai munca neplatita. Nu te-am auzit niciodata sa te plangi de ceva, iar asta m-a mirat foarte tare la tine. Ti-ai vazut de treaba, multa, putina, cat a fost, ai muncit si putin si mult. Si ai muncit tare bine, asta e o parere personela... ;) Fetele astea pe aici nu au incarcare nic 50% din ce aveai tu (ca raspundere, incarcare efectiva cu activitati, etc) si se plang de ti se face mila si alta nu. Iar eu zic ca asta nu e corect absolut deloc.

    RăspundețiȘtergere