marți, 30 iunie 2009

Despre comunişti şi despre noi, partea a 3-a

Vorbim despre stricăciunile pe care le-au făcut comuniştii comparativ cu "noi", oamenii prezentului.
Bun. Deci căcaţii ăia au dărâmat foarte mult. Au dărâmat biserici (poate că de aia Ceaşcă a murit în 25 Decembrie), au dărâmat case, au strămutat cimitire, au distrus cartiere întregi, au stramutat sate, etc, aţi prins ideea.
Acum să vedem ce au pus ăştia în loc: şcoli, grădiniţe, cartiere de blocuri (urâte şi fade, dar în care majoritatea dintre orăşeni am crescut şi în care mai trăim şi azi şi în care ne declarăm fericiţi că avem unde să punem un cap pe o pernă şi să citim bloguri pe la calculator...), şosele, canale de navigaţie, o autostradă mică şi una mare (bune şi alea...), canale de irigaţii, lacuri de acumulare cu electrocentrale, atomocentrale (atomocentrală mai corect), baraje de genul Porţile de Fier, Transfăgărăşean, hoteluri pe la mare, staţiuni de fapt (mă, aşa cum erau, aduceau nemţi şi polonezi în draci, aşa îşi mai cumpăra şi mama cafea "naturală" că de "nechezol" se cam săturase, pe bună dreptate; + că aşa mai vedeam şi eu o ţâţă, că româncele erau tare pudice la acel moment, să îmi fie iertată remarca), fabrici şi uzine în care avea de lucru şi mama şi tata şi toată ţara, învăţau tinerii o meserie nu la furat ca azi... (mamă, asta sună ca în chestiile alea de îndoctrinare sau ca remarca "tineretul din ziua de azi taică, că eu sunt om bătrân"...), etc.

No, a venit revoluţia, ne-am bucurat ca copiii ăia mici, unii am murit (nu prea se mai evoca memoria eroilor de fel, d'apăi a ăstora "mai noi"), alţii ne-am privatizat, alţii ne-am maturizat, alţii ne-am tirat afară, ce să mai, a brand new life. După câţiva ani, ăia de s-au privatizat au cumpărat şi s-au apucat de dărâmat: şcoli, fabrici şi uzine, canale de irigaţii, etc, în mare cam tot ce au construit "ăia răii de dinainte".
Ia să vedem ce au făcut ăştia în locurile golite: birouri, case. Cam atât. Fie au făcut un birou cu chirie de l-a speriat şi pe "tata Sam", că el nici în Manhattan nu are aşa preţuri, fie au făcut case pe care apoi le-au vândut cu 3.000 % profit unuia ca tine şi ca mine care ne-am îndatorat pe viaţă pe la băncile pe care cu greu avem cum să le plătim pentru că nu mai sunt fabrici şi uzine unde să lucreze tot omu' ci numai firme din care te dă afară "privatizatu" cum vrea organul său sexual şi care te plăteşte cu 2 milioane si te munceşte 12 ore pe zi... (fără virgulă). Şi şi-au mai făcut privatizaţii vile în rezervaţiile naturale şi vile pe plaja unde te bălăceai când erai mic şi unde făceai plaje şi anul trecut cu prietenii, şi şi-a făcut un bloc de sticlă cu 30 etaje într-un cartier de case vechi cu 2 etaje pe locul unei case istorice locuită de 7 generaţii de oameni de cultură ai oraşului în care locuiesc pe care a dărâmat-o cu autorizaţie de dărâmare obţinută pe 5.000 euro şpagă la "un amic". Şi şi-au mai făcut ponton pe pista de caiac - canoe care a scos 10 generatii de campioni medaliaţi olimpic cu aur la mai toate olimpiadele, pista construită de nenorociţii ăia de comunişti, şi şi-au mai făcut .......... Îmi e şi scârbă să mai insist...

Hmmm, haideţi să ne mai gândim odată, chiar erau atât de răi comuniştii ăia ?????

2 comentarii:

  1. dupa judecata puritanilor esti comunist rau... mai rau decit mine!! oamenii nu vor sa vada decit partea neagra din comunism (nu eram liberi, eram haituti, n-aveam ce minca, lucrurile bune s-ar fi facut sub orice regim etc). ca, de fapt, zic ei, n-au fost decit nasoleli. putini vad ca azi se distruge cu buna credinta tot ce s-a muncit pe vremea aia, cu ura si orbire. nu numai ca se distruge, dar nu se mai pune nimic in loc. zero educatie, sanatate, pensie, agricultura, industrie. am devenit un popor de consumatori si importatori. ne hlizim la televizoare in loc sa punem mina pe o carte. pe vremuri o carte buna costa citeva pachete de unt. asta da, valoare. azi nu mai da nimeni nici o ceapa degerata pe o carte, desi atit cartile cit si ceapa se vind la liber si din belsug.
    mda. atunci n-aveai libertatea sa spui ceva, acum ai libertatea sa nu conteze ce spui.

    RăspundețiȘtergere
  2. Partea interesanta la mine este ca sunt de dreapta ca si convingeri politice. In fine, asta on the record, ca e evident ca nimeni in lumea asta nu mai face politica dupa manual, adica curat de dreapta sau curat de stanga.
    Eu nu incerc sa ii reabilitez pe comunisti, dei mai am vre-o 10 - 15 episoade in minte, ci incerc sa vedem ce a fost si ce s-a pus acum bun in loc. Trist sunt cand vad ca aia faceau mai mult pentru mine cetateanul si imi ofereau mai multe sanse, deci eram mai valorizat in sistemul de extrema stanga, comunismul, decat in sistemele care au o imagine de eliberatoare ale spiritului uman. Democratiile sunt de fapt niste sisteme in care cel mare il mananca pe cel mic, hotul are dreptul sa te fure in numele libertatii lui, iardaca il prinzi asupra faptului esti nevoit sa dovedesti ca era cu geanta ta in mana, asta daca ai martori ca hotul are prezumtia de nevinovatie. In democratie nu exista frica de nici o autoritate: exista grupurile de anarhisti care cu asta se distreaza, sa conteste statul care le da sa manance si le asigura infrastructura protestului lor, exista grupuri infractionale pe care statele nu le pot anihila datorita legilor "democratice", exista infractionalitate de drept comun pentru ca pedepsele nu sunt deloc descurajante. In statul comunist era frica de securitate (cazul Romaniei), orice faceai te gandeai ca va fi descoperit, te dadeai cu securistul in ideea in care daca faceai parte din sistem aveai anumite avantaje (sistem care nu era impotriva individului, era impotriva celor care se impotrivesc sistemului, o mare diferenta; parintii mei nu au fost "verbanti" - vorba lui Caragiu, motiv pentru care nu au patit nimic din partea securitatii. La fel si cunoscutii mei, nu cunosc nici un caz de ruda asuprita de securitate, eu provenind de familie de oameni "blanzi".

    RăspundețiȘtergere