miercuri, 3 august 2011

3 vouchere

Anul trecut am avut nevoie de 3 vouchere de la programul rabla pentru o amică care dorea să îşi cumpere o maşină. Ne-am apucat să căutăm pârdalnicele încă de prin luna aprilie, unde preţurile se învârteau undeva pe la 2.000 ron bucata. Am zis noi că e mai ok să aşteptăm, mai ales că pe la tv apăreau ştiri cu oameni care aduceau şi câte 10 maşini odată la aceste centre. În mai deja scăzuse pe la 1.800. Și tot aşa, lună după lună, telefon după telefon, am încercat să obţin un preţ cât mai bun tocmindu-mă serios și ținând cu dinții de bani. Cu cât luna de final a programului se apropia, cu atât preţurile scădeau iar vânzătorii deveneau din ce mai concilianți. Minunată a fost povestea unei tipe cu care a vorbit amica şi care cerea 2.100 lei pe una bunactă voucher - asta în ideea în care pe piaţă un astfel de cupon ajunsese pe la 1.400 - 1.600 lei. Am râs şi am refuzat oferta sa de "nerefuzat" - cum spunea. După 2 zile duduia a sunat şi a spus că pentru noi ne dă voucherul cu 1.900. I s-a explicat că deja persoana care doreşte să cumpere deţine deja un voucher cumpărat cu 1.000 lei şi că mai caută încă 2 la acelaşi preţ. După ce au fost achiziţionate şi celelalte 2 vouchere cu 1.000 bucata, tanti a mai sunat şi ne-a mai făcut o ofertă de "nerefuzat", 1.200, noi nespunând-ui că am luat deja din altă parte. Inutil să vă povestesc că în cele din urmă era dispusă să îl dea pe 800, moment în care noi i-am mărturisit că maşina ce necesita aceste vouchere a fost deja achiziţionată. Cam aşa merge piaţa. De la 2.100 la 800 este zic eu o diferenţă. Probabil că doamna respectivă a rămas cu voucherul în buzunar, pe care eram dispus să îl cumpăr iniţial la un preţ mai mare decât ultimul preţ la care era dispusă ea să îmi vândă. Astăzi, piaţa celor care doresc să vândă indică un preţ mediu de 1.400. Pun pariu că peste o lună la vânzare vor fi afişate preţuri de 1.200 iar spre finalul campaniei doritorii pot lua şi cu 800. Ideea este cât de tare ai răbdare să aştepţi achiziţia unei maşini noi. Mulţi nu au răbdare şi se grăbesc să cumpere acum. Îi înţeleg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu