marți, 30 august 2011

Dumnezeu pentru o zi

Mulţi oameni se gândesc probabil cum ar fi să fie Dumnezeu pentru o zi. Pe la Hollywood mai mulţi oameni au încercat să imagineze o astfel de experienţă într-un regim mai mult sau mai puţin serios. Eu stăteam şi mă gândeam în dimineaţa asta în drum spre serviciu că mie mi-ar fi tare greu să le zic unora să facă ceva, ei să facă altceva iar eu într-un final să îi iert şi să îi iubesc totuşi la fel de profund ca mai înainte. Eu cred că mă enervam la culme şi dădeam cu barda în stânga şi în dreapta şi nu iertam pe nimeni.

8 comentarii:

  1. Imi place de tine Ion! Ai invatat sa scrii ca un mare blogger! Adica in stilul "eu arunc momeala, iar voi comentati. astfel voi avea un blog luung si lat" (vezi zoso cu postari de 2 propozitii el, si 5000 cititorii). Ei eu pe asta am sa o musc mai Ion.
    Permite-mi sa te contrazic in toate privintele :)
    *Sa certam, iar apoi sa iertam e profund omenesc - se intampla in fiecare cuplu la intensitate maxima frecvent. Deci nimic greu acolo.
    *Conform bibliei cel putin dumnezeu a dat cu barda in toate partile. Si nu o data. A inecat o planeta intreaga de barbati, femei, copii, animale. Apoi, peste aceleasi categorii amintite, a trimis lacuste, seceta, boli, ingeri insangerati, etc. Ce mai - a inecat, sfasiat, virusat, pietrificat, si cam tot ce a mai facut. Ah - inca nu a parjolit, dar a promis ca o va face.
    *Din fericire Dumnezeu, daca exista, e altceva, si altcumva. Atat de altcumva incat hollywood, sau tu, sau eu, chiar daca l-am intelege pentru o clipa, nu l-am putea conceptualiza, daramite pune in cuvinte.
    *Besides, personal, datorita conflictului dintre liber arbitru si deterministm tind sa cred (argument bazat si pe status quo-uri ale fizicii cuantice) ca Dumnezeu a creeat regulile fizice ale universului si le-a injectat cu un spritz de haos, astfel incat nici o forta din univers sa poata prezice in prop. de 100% rezultatul. Astfel ai un fel de determinism si un foarte serios liber arbitru, odata evoluat la stadiul de fiinta cugetatoare si creatoare. Si daca veni vorba de om, ca fiinta creatoare, avand in vedere ca timpul e linear doar pentru bolovanul de mine si de tine, cred ca privita din afara, creatia nu a inceput, nu s-a terminat, este in desfasurare, si nu este in desfasurare, pentru ca toate sunt valide intr-un spatiu extern universului acestuia. Mie imi place partea cu "creatia este in desfasurare". Daca suntem fiinte constiente de sine, daca avem abilitatea de a crea sau distruge, de a ne alege de nenumarate ori calea, daca se sustine ca Dumnezeu este in tine si in mine, daca timpul nu are valoare, daca suntem aici in trecere si ne vom intoarce acolo de unde am izvorat, atunci prietene, tu esti o bucata de dumnezeu semiconstient, iar creatia are loc chiar acum.
    Ce imi place la europa secolului 21 este totusi ca nu trebuie sa fiu ars pe rug daca indic egalitatea dintre orice om sfant si mine, sau dintre orice carte sfanta si hartia mea igienica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Waw, asta e cu siguranta cel mai lung raspuns primit de mine ever in this hole blog.
    Multumesc pentru aprecieri. Scriu de ceva vreme, si pe aici si pe mai sti tu unde, dar nu scriu pentru a face cumva o afacere din asta asa cum fac altii. Nu aduc in discutie subiecte doar de dragul de a fi dezbatute, aiurea, fara legatura cu nimic. Scriu in general despre ceea ce traiesc, ceea ce simt si mai ales desre ceea ce gandesc. Despre calitatea gandurilor nu ma pot prezenta, de regula dau ce am mai bun in mine aici. Daca am...

    RăspundețiȘtergere
  3. ...Erata: Despre calitatea gandurilor nu ma pot PRONUNTA...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si on topic acum. Tu mi-ai prezentat o viziune stiintifica a lui Dumnezeu, o viziune noua, rasarita din mintile oamenilor. Ori nu poti pune stiinta pe picior de egalitate cu Dumnezeu, cel putin in acceptiunea mea. Dumnezeu este dincolo de aceste explicatii bazate pe linia logica cauza - efect. Daca vom incerca sa dovedim prin silogisme ca Dumnezeu exista, vom reusi, la fel cum daca am incerca sa dovedim ca nu exista am reusi foarte bine. Mintea si credinta sunt compatibile numai in ideea in care Dumnezeu se releva in adevarata sa splendoare numai unei minti luminate. O baba care merge la biserica si aprinde cu strictele lumanari dar nu stie ce e aia Rusalie sau Duh Sfant este la fel de crestina ca un calugar ortodox ce citeste 20 de tomuri de sinaxare. Credinta lor este aceeasi, numai intensitatea gasirii lui Dumnezeu difera. Calugarul are sansa sa intalneasca feeria rugaciuni inimii in timp ce baba poate ajunge maxim la rugaciunea mintii, iar cele mai slabe nu vor trece de stadiul rugaciunii gurii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Faptul ca Dumnezeu exista si el este cat se poate de simplu de gasit se releva foarte evident din povestirile pline de incarcatura ale schingiuitilor din inchisorile comuniste. Despre majoritatea (daca nu cumva chiar despre TOTI) cei care au supravietuit "Fenomenului Pitesti", canalului si tuturor lagarelor de tortura comuniste se stie ca erau oameni foarte credinciosi. Cei mai multi dintre ei s-au bucurat de mila lui Dumnezeu intr-un mod pe care este greu sa il intelegem, noi oamenii robiti de lumea fizica, materiala, conumerista. Unii au atins feeria si bucuria gasirii Domnului iar astazi sunt declarati sfinti. Mila Domnului nu se manifesta ignorand liberul arbitru, nu se manifesta in modul in care noi dam uneori bani unui nevoias, mila aceasta are elemente pe care mintea unui necredincios nu le poate cuprinde cu adevarat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  6. ...iar in ceea ce priveste observatia ta cum ca imi doresc un blog lung si lat, tin sa fac cateva precizari care vin sa arate exact contrariul:
    1. lung si lat banuiesc ca se referea la numarul de oameni care imi urmaresc blogul, la numarul de admiratori "ce-mi sorb fiecare cuvant" si asa mai departe. Daca te uiti la numarul persoanelor care imi urmaresc blogul vei avea cateva surprize. ;)
    2. nu scriu dintr-un alt motiv decat acela ca imi place sa scriu. Sti bine asta de pe forum. Bine acolo am fost acuzat ca fac nu stiu ce concurs de postari cu Tudor sau mai stiu eu cine, chestie care era oarecum ridicola. Am continuat sa tin blogul cu multe postari pe saptamana si in perioada in care aveam 10 raspunsuri la un subiect si in perioada in care aveam zero. Deci de unde ideea ca eu arunc capcane pentru a face discutii numai de dragul discutiilor nu imi dau seama...
    3. Nu stiu foarte eaxct cati cititori am. Statisticile blogului nu arata imbucurator in acest sens. Daca doream sa un capcane aduceam si eu in discutie tot felul de subiecte "ale actualitatii la zi" astfel ca cei care mai cautau cu Google cuvinte cheie sa ma ia si pe mine in vizor. Ori.... si aici cred ca te inseli in privinta intentiilor mele. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. P.S. si off topic... m-am uitat de 2 - 3 ori pe blogul lui zoso sau sozo sau cum s-o numi si nu am gasit niciun motiv de a ma intoarce acolo. Mie mi s-a parut un blog ridicol, de can-can, de speta joasa, pentru mase.

    RăspundețiȘtergere
  8. Dumnezeu, Radule, nu intra in orice "casa", in orice suflet, nu intra cu forta nicaieri. El nu este un hot. Dumnezeu intra numai acolo unde i se deschide (Sofian Boghiu).

    RăspundețiȘtergere