miercuri, 28 octombrie 2009

Mitocănie sau prostie

Câteodată stau şi mă întreb dacă nu cumva ar trebui să mă apuc să scriu despre subiectul cu prostia cu care tot ameninţ pe acilea, că pe bune că ar fi de scris cam 10.000 de bloguri. În fine.
Înţeleg foarte bine că femeia la volan arată cam cum arată bărbatul învăţător, adica un pic penibil, stangaci, amuzant în "baletul" mânuirii uneltelor specifice, ridicol pe alocuri. Înţeleg deci că doamnele se fâstâcesc mai uşor şi se orientează mai greu în jungla asta de trafic din Bucureşti. Înţeleg nevoia dumnealor de a dovedi masculinitate în faţa celorlalţi participanţi la trafic, înţeleg atitudinea "nu fii prost", deşi consider că acestea sunt mai degrabă defecte, dar hai, lăsăm subiectivitatea la o parte şi acceptăm şi asta.
Dar nu înţeleg de ce dacă greşeşti tot tu ca cucoană eşti agresivă, tot tu injuri, tot tu ridici degetul, tot tu eşti nemulţumită. Nu înţeleg de ce nu vrei să ieşi din postura de viitoare criminală de cetăţeni care traversează pe zebră, de criminală a celor care îşi văd de banda lor şi nu fac manevre bruşte, de oameni care stau în dreapta şoferului şi chiar nu au nicio posibilitate de a îşi salva viaţa, de oameni care respectă regulile de circulaţie pur şi simplu.
Primele lucruri pe care le înveţi în şcoala de şoferi este cum să procedezi cu prioritatea şi cum să procedezi când vrei să ieşi dintr-un garaj, parcare, etc sau să schimbi banda. Sunt chestii elementare, banale ca nivel de complexitate, fără să necesite un IQ ridicat pentru a le înţelege mecanismul. Paradoxal, exact nerespectarea acestor reguli simple fac ca traficul din Bucureşti (cel puţin) să fie un adevărat coşmar.
Azi am întâlnit în trafic o cucoană despre care am crezut iniţial că este mitocană, manelistă sau ceva de genul. Dar după, am stat şi m-am gândit dacă nu cumva duduia insista într-o oarecare nervozitate datorita prostiei. Nu sunt sigur că era manelistă, aşa că ramâne mai plauzibilă varanta a 2-a...

3 comentarii:

  1. o cocoana la citi barbati care fac si mai si???

    RăspundețiȘtergere
  2. Intre mii de imbecili care fac si mai si. Eu nu zic ca nu gasim manelisti la fiecare 10 minute de stat in trafic. Tocmai asta era ideea, ca fetele pozeaza in persoane mai diafane, mai suave, mai linistite si mai decente. Ceea ce nu prea mai sunt, sau sunt mai putinele, mai rarute. Barbatii sufera de mania vitezei si de cocosisme. Fetele sufera de schimb brusc de banda si de lipsa totala a semnalizarii. Si de incadrarea pe 7 benzi. Si de mersul melcului. Si de plecarea intarziata de la semafor. De asta mai sufera si barbatii, dar nu toti.
    Una peste alta, eu incercam sa arat ca si cucoanele (nu numai cea pe care am intalnit-o eu azi) sunt destul de - hai sa zicem asa - dezordonate...

    RăspundețiȘtergere
  3. multi soferi au hibele astea, atit barbati, cit si femei. e drept ca un comportament obscen socheaza mai mult la o femeie.

    RăspundețiȘtergere