luni, 26 octombrie 2009

Statul sunt eu

dexonline.ro ne defineşte dictatura astfel: DICTATÚRĂ ~i f. 1) Conducere a unui stat, în fruntea căreia stă un dictator. 2) Putere despotică, tiranică.
Interesant, dacă ne uităm la unele dintre comportamentele publice ale actualului preşedinte al ţării, constatăm cu oarecare surprindere că acesta are ceva impresii de dictator. Ori, dictator fiind e clar că ceea ce conduce el este o dictatură.
Preşedintele versus Parlament. Se zice că separaţia puterilor în stat implică 3 categorii: judecătorească, legislativă şi executivă. Legislativul din România este ales prin vot de către cetăţenii acestei ţări. Cum funcţionează sistemul: vine politicianul şi prezintă o ofertă fie mai de stânga, fie mai de dreapta, fie cu unii sau alţii dintre oamenii din partid. Eu, votantul, mă uit la toate ofertele şi aleg pe cel care se potriveşte cu opţiunea mea. Mă aştept ca pe parcursul mandatului, politicianul ăla pe care îl aleg să aibă o oarecare stabilitate în opiniile pe care mi le-a arătat la început. Buuuun. În funcţie de foarte mulţi factori, în parlament ajung oameni care reprezintă diferitele curente (stâga - dreapta) astfel încât există diferite majorităţi. Dacă la un moment dat preşedintele ţării comite tot felul de abuzuri, este natural ca ăla pe care l-am pus în parlament să ia atitudine. De ce devine acel politician un simplu număr nu înţeleg. Dacă "cei 322" au votat PENTRU suspendarea preşedintelui, înseamnă că un prim semnal a fost tras. Acum, preşedintele se răzbună pe Parlament, cerând un parlament unicameral şi 300 de parlamentari. Întrebarea care se naşte este: de ce mai e nevoie de referendum din moment de liberalii au iniţiat un proiect de lege cu privire la reducerea numărului de parlamentari la 300???? Băsescu se răzbună pe Parlament, dar eu ştiu de la bunicul meu că răzbunarea e o armă. Plus că obţine de fapt exact contrariul, adică o "spălare" a imaginii legislativului român. Dacă Parlamentul votează cu Băse e foarte bine, dacă votează contra devin "cei 322" sau "inconştienţii care dărâmă guvernul acum, când e criză". Interesant. Dar cei care fură din banul public seara la ştiri, ăia cum se numesc? Pe ăla pe care l-am ales eu de ce îl scuipi iar pe cei pe care i-ai pus tu îi ţi în braţe?

6 comentarii:

  1. "dictatura", "tiranie"... sint vorbe cam mari. daca ar fi asa, tu n-ai mai putea scrie vorbele astea pe blog. in plus, la noi NU Presedintele conduce tara, oricit de jucator se da el. e normal sa-i iubeasca pe parlamentari atunci cind sint de partea lui, asta e jocul politic. toti politicienii fac asa, daca te uiti mai atent. bine, ar putea sa-si mai perieze limbajul.
    cit despre referendum, mi se pare o chestiune serioasa trecerea de la Parlament bicameral la unicameral, consider necesara consultarea poporului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu sunt mari. Dictatura din ziua de azi nu cred ca mai capata aspecte violente decat in lumea a 3-a. Dictatura este - conform definitiilor - o conducere a unei entitati de catre o singura persoana fara sa tina seama de separatia puterilor in stat.
    Cum "nu el conduce tara" daca el e seful statului si al Consiliului Superm de Aparare Nationala? Dar cine conduce si de unde ai informatiile respective?
    Nu e normal sa iubeasca pe nimeni, Constitutia nu prevede acest termen, de "iubire". El trebuie sa respecte legile tarii si mai ales bunul simt. Nu o face.
    Chestia cu referendumul este o mare smecherie. De ce e nevoie de referendum daca PNL a depus o lege care cere exact ceea ce se cere in referendum? Adica 300 de parlamentari. Pt unicameral e nevoie de 2 referendumuri, 1 ca sa vedem daca vrem unicameral si al 2-lea sa vedem daca vrem modificarea constitutiei. Nu vrem niciuna dintre cele 2. Spilul este ca oamenii sa devina scarbiti si sa nu mai vina la vot, ceea ce avantajeaza de minune candidatul Traian Basescu. Simplu. De ce nu face referendum dupa alegeri sau de ce nu l-a facut pana acum? Hai ca la ultima intrebare sigur nu ai un raspuns, sunt sigur...

    :)

    Kiss.

    RăspundețiȘtergere
  3. incep a-mi scape detaliile politica romaneasca...
    de ce n-a facut referendum pina acum?! intrebarea e retorica, sper. trinteste omu' referendum cind i se pare oportun. dupa alegeri ce sens are? vorbesti de alea prezidentiale sau alea parlamentare? pai dupa alea prezidentiale poate nu mai e base prezident. care cine stie cum va arata parlamentul viitor, ca-n urmatorii 4 ani e timp de alte referendumuri.
    ca sa nu iasa base e simplu, votati cu adevrsarii. ideal ar fi sa fie unul si bun, ca sa nu se imprastie voturile in toate partile si sa va treziti cu base vs vadim/becali in turu'2 ca atunci e clar ca se realege. zic "va" pen'ca eu nu o sa votez.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu mai, eu intreb de ce nu a facut referendumul in cei 5 ani de cand e presedinte?

    RăspundețiȘtergere
  5. zisesem mai sus ceva de oportunism. probabil ca in mintea lui treaba asta da bine la bobor. se crede sustinut. poate ca si e.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai este sustinut de vre-o 25% din populatie. Din pacate. 25% de naivi cred eu.
    Judecand dupa procentul de imbecili din Romania, discursul gen Elena Udrea si Traian Basescu mai prinde la bobor. + 25% de naivi... Urat. Merg la vot 100%.

    RăspundețiȘtergere