vineri, 1 iulie 2011

3 concepte

Sunt 3 concepte pe care aş dori să le expun aici şi de care se va ţine cont în exprimările mele ulterioare.
Conceptul de deşteptăciune: se consideră deştept un om care este citit, care are şcoală, educaţie aleasă, care are studii superioare, care citeşte 20 -30 de cărţi pe an şi care într-o discuţie ştie despre ce se vorbeşte, este un cunoscător, un academician.
Conceptul de inteligenţă: poţi avea 4 clase şi să fi inteligent. Inteligent este un om care găseşte calea cea mai uşoară de rezolvare a unei dileme, care se descurcă -- în sensul pozitiv, care face şi desface un autoturism cu uşurinţă, etc.
Conceptul de înţelepciune: înţelept este acela care ia decizii în funcţie de experienţa acumulată şi care prin deczia luată aduce maximum de "profit" din situaţia x de viaţă. Înţelept este cel care ştie care decizie este cea mai bună prin prisma experienţeleor trecute.
Nu ştiu dacă sunt foarte bun la definiţii sau la a explica ce înţeleg eu prin fiecare dintre aceste termene, asta este tot ce am dat mai bun din mine la ora asta.

2 comentarii:

  1. aşa, păi să-ţi spun eu cum le văd: la prima categorie simt mai degrabă inteligentu', iar la a doua dăşteptu', hehe, sau isteţu'. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. O parte din definitia DEX 98 de pe dexonline.ro spuen asa: INTELIGÉNȚĂ, inteligențe, s. f. 1. Capacitatea de a înțelege ușor și bine, de a sesiza ceea ce este esențial, de a rezolva situații sau probleme noi....
    Desigur, fiecare are in conceptia propie mai multe intelesuri pentru acelasi termen, de accea - ca sociolog ce sunt - am zic ca este ok sa explic ce inteleg eu prin fiecare dintre termeni pentru a nu crea echivocuri. Eu de exemplu spun despre Becali, Vanghelie si altii asemeni lor ca sunt oameni inteligenti dar deloc desptepti. Stiu sa se "descurce" dar nu au scoala.

    RăspundețiȘtergere