duminică, 27 septembrie 2009

Susţine banca

Probabil că aţi văzut emisia tvr-istă.
E vorba despre Banca de Alimente, o campanie a Crucii Roşii din România.
Nu ştiu, probabil că sunt eu prea fătălau sau pur şi simplu sunt oleacă deprimat, dar chestiile astea cu oameni aflaţi la ananghie ma cam fac să plâng. Sau oricum, îmi dă o stare în care îmi vine să pâng. Aiurea. De fiecare dată îmi spun că sunt un fericit, de fiecare dată când nu mă aflu în niciuna dintre categoriile defavorizate mă bucur şi îi mulţumesc Domnului pentru că se îndură de mine... Am părinţi, am bani de pâine, apa nu mi-a luat casa, focul nu mi-a ars nimic din ceea ce am, războiul este doar o ştire pentru mine, mafia nu are nimic de împărţit cu mine, nu am cancer, nu am copil bolnav de nimic. Clar Dumnezeu mă iubeşte.
Îmi aduc aminte de un coleg care se plângea ca "viaţa e de căcat" pentru că nu avea bani de Bam - Boo şi trebuia să bea sâmbătă într-un club din Floreasca, pentru că avea numai Opel Astra deşi ar fi vrut BMW M Power sau eventual un Ferrari, pentru ca avea 2 case, dar la Scorniceşti, el vroia vilă la Bucureşti. E sănătos tun, fetele roiesc în jurul lui fiind un individ destul de atletic. Avea la vremea aia o prietenă stabilă şi 3 - 4 amante, dar el vroia pe Miss Univers drept soţie. Şi se declara nefericit. Avea mult mai multe ca mine care mă declar deja fericit.
Un gest al unei batrâne m-a impresionat la culme acum câţiva ani la un teledon pentru sinistraţii tsunami-ului de Crăciun... A venit în Pangrati unde stăteam alături de echipa care transmitea de acolo; a aşteptat să se termine transmisia în direct şi apoi s-a apropiat de urnă şi a băgat acolo 1.000.000 lei - aşa cum erau banii pe vremea aia. Ruxandra Gheorghe (parcă) a întrebat-o cât are pensie. 1.800.000 - a răspuns bătrâna şi a ieşit imediat pe uşă. Nu a cedat rugăminţilor noastre de a intra în direct, a spus că nu vrea să se laude şi că face asta din compasiune. Îi dădeau lacrimile când spunea cum ar fi să îi ia ei apa casa şi că numa gândindu-se o apucă plânsul, cum să nu îi ajute pe oamenii ăia.
2 exemple de atitudini. Voi alegeţi dacă vreţi Ferrari sau dacă vreţi să vă daţi jumate de pensie unui semen aflat în dificultate.
Exemple de dăruire şi de donare sunt mii în cărţile sfinte. Calea către sfinţenie trece neapărat prin dăruire, prin sacrificiu propriu, prin maxima dăruire. În Biblie găsim sute de exemple de dăruire. Ba chiar învăţătura Vechiului Testament este a dărui "a 10-a parte din ceea ce produci". Deci până la urmă faceţi un gest creştinesc în faţa Domnului.
Fiţi alături de Crucea Roşie.
Mergeţi în Carrefour, Real, Mega Image şi Metro şi cumpăraţi-vă cele necesare vouă. Pe lângă toate astea mai puneţi şi un pachet de făină, o sticlă de ulei, un kilogram de zahăr, orice nu este perisabil şi nu vă doboară bugetul. Plătiţi şi apoi donaţi-le voluntarilor Crucii Roşii care probabil că se vor afla în aceste magazine. Poate unui om mâine nu îi va mai fi foame.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu