joi, 10 decembrie 2009

Trădarea intelectualilor

Aparenta linişte de pe "piaţa" intelectualilor români mă înfioară. 3 organizaţii au făcut o palidă sforţare pe care o asimilez unei ultime zvâcniri înainte de moarte. A se citi instalarea unei entităţi mai rea decât comunismul. Intelectuali noştrii parcă au dipărut. Nu se mai vede niciunul. Mă gândesc că poate or apare după "aia" să pozeze în dizidenţi, să spună că ei au luptat contra regimului şi că merită osanale. Poporul imbecilizat probabil că va înghiţi şi această găluşcă. Eu mă întreb în vremurile astea dacă nu cumva până şi dizidenţa românească este o cacealma, aşa cum sunt şi multe alte chestii în România la ora asta. Şi dacă Bălăceanu - Stolnici a dat cu papagalu' la secu? Aşa mă întrebam mai deunăzi, refuzam să cred că e posibil. No, ete că e posibil. Mă tot întreb, unde sunt intelectualii veritabili din ziua de azi? Vedeţi pe vre-unul să ia o atitudine împotriva a ceea ce se întâmplă? Consideraţi că nu se întâmplă nimic? Sau că nu se întâmplă nimic rău? Mi se pare mie că oamenii ăştia care au ca "sarcină" exact apărarea libertăţii plătită cu sânge la 1989 (scuze pentru limbajul de lemn) se cam dau loviţi? Dacă mi se pare, rog aduceţi argumente care să mă contrazică, sunt gata să le accept.
Păcat...
România este trădată de chiar oamenii care ar trebui să o apere...

2 comentarii:

  1. inca o data iti zic: aduna-ti prietenii si puneti de-o asociatie civila. promit sa activez cind mai vin prin tara. si sa ajut cum pot de la departare.
    daca tot asteptam sa faca altii, raminem asa inca o suta de ani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma uitam zilele astea la o emisie a Marinei Constantinescu la care era invitat domnul Jony Raducanu. Domnia sa are o filosofie de viata care mi se pare tare faina, un om integru, cult, crestin si foarte intelept. Spunea asadar acest mare om ca fiecare om are menirea sa. Gunoierul este un gunoie, dar sa fie un gunoier bun. fermierul este fermier, dar sa fie unul bun. Jazz-man-ul sa fie jazz - man, dar sa fie unul bun. Nu ma pot apuca eu acum de cantat, caci ar fi dezastru. Sau de prezentat stiri. Nu pot sa imi fac un ONG, caci nu am pregatirea, cunostintele si abilitatile necesare conducerii unei astfel de organizatii. Daca eram in stare sa fac ceva de genul asta fii sigura ca faceam. Eu pot fi un orator bun, un interlocutor bun pentru dezbateri si cam atat. Ideea e ca incerc sa nu stau pasiv. Spunea cineva ca raul invinge atunci cand oamenii buni nu fac nimic.

    RăspundețiȘtergere