marți, 22 decembrie 2009

Trezirea la apel?

Observ în ultima perioadă un soi de atitudine schimbată la nivelul cetăţenilor şi mai ales a unei anumite părţi din media. Ceva se întâmplă, jurnaliştii par să aibă curaj mai mare să dea nume, să arate locuri, să indice furturi. Un soi de click s-a produs şi apar brusc imagini nedifuzate 20 de ani, apar pete pe nume care păreau imaculate, se discută mai pe şleau, mai direct, mai la obiect. Unii au început să tremure, dar nu de frig. Partea asta e rezervată în continuare "pulimii", la frigul nepăsării mă refer... Parcă ceva s-a schimbat şi în atitudinea revoluţionarilor, a oamenilor de pe stradă, în atitudinea românului "de la şaibă". Au mai fost alternări la putere, nu e prima, au mai fost schimburi stânga - dreapta, dar acum mie îmi pare că nu mai e la fel. Ceva din flacăra care ne-a eliberat odată din ceva rău pare că pâlpâie încetişor printre unii. Oare să fie ŞI ASTA o manipulare sau de data asta avem maturitatea să ne exprimăm pe bune şi noi românii? Pasivitatea de care acuzam odată pare că dă semne de "slăbiciune". Poate că sunt eu naiv (nu m-ar mira să aflu asta, de altfel am avut motive să mă decclar naiv de multe ori numai anul ăsta, ca să nu mai vorbesc de întreaga viaţă) dar cred că totuşi cuţitul a trecut de os. Ăsta sa fie oare apelul care ne va da o şansă şi ne va scoate "în stradă" sau rămânem cuminţi la tv?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu