luni, 11 ianuarie 2010

Prostul

Uneori stăteam şi mă gândeam la un aspect al vieţii: dacă ceva merge mai puţin bine, înseamnă că cei care au produs acea acţiune sunt proşti?
Să luam exemplul comuniştilor. Comunismul a fost una dintre cele mai negre perioade din istoria românilor, sau cel puţin comunismul aşa cuma fost el construit şi receptat aici. Totuşi, comuniştii erau sau nu proşti? Ceauşescu. Aşa e că vi-l imaginaţi un mare prost? Eu cel puţin aşa am făcut, mai ales în anii de după revoluţie. Ceauşescu nu era deloc prost (opinia mea). Hitler. Credeţi că era un prost? Stalin. Hrusciov. Todor Jitcov. Toţi îmi par nişte tătăici senili puşi în fruntea statului de alţi tătăici pârţâitori şi la fel de senili... Niciunul dintre ei nu cred că era chiar un imbecil, numai că ceva din organizarea socială pe care a propus-o fiecare dintre ei a fost fundamental greşită. Undeva a intervenit o fisură şi oamenii nu au înţeles "noua ordine". S-au revoltat şi de aici vrsarea de sânge şi toată para. Mi-am adus aminte de un mail pe care l-am primit odată cu nişte picturi tare faine. Reuşite chiar. La final am aflat că alea erau pictate de Hitler. Parcă nu mi-au mai plăcut la fel ca înainte să ştiu ale cui sunt. Şi astfel se pot da zeci de exemple. Aşadar, sunt nişte proşti cei care sunt asociaţi cu răul sau asta e doar o pecepţie (a mea)?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu