marți, 10 mai 2011

10 mai 2011 - o zi istorică

Iată că am trăit-o și pe asta. Astăzi, Regele Mihai I al României a luat decizia istorică - zic eu - de a renunța la toate legăturile istorice și dinastice cu familia Hohenzollern - Sigmaringen. Aici aveți și documentul care a îndeplinit o normalitate, o dorință a Regelui Ferdinand și a făcut ca de astăzi înainte România să aibă propia sa titulatură în privința Casei Regale și a titlurilor pe care aceasta le acordă. Pentru mulți, regele este văzut astăzi ca o soluție la situația actuală a României, așa cum a fost regalitatea o soluție și la momentul venirii lui Carol I. Nu știu dacă mă pot decara un regalist convins, dar sigur sunt un simpatizant al Casei Regale a României, care de nenumărate ori a adus un moment de echilibru și normalitate într-o Românie agitată și arivistă cum este cea pe care o deținem. Bine, sunt și aspecte mai puțin onorante la adresa regalității contemporane, cum ar fi acelea referitoare la limba vorbită de regina noastră, care nu este româna, ceea ce este nu foarte onorant...

4 comentarii:

  1. ei lasă că doar sunt tot mai mulţi români care nu ştiu ce limbă vorbesc, numai româneşte nu, din păcate :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e chiar asa. Carol cand a venit in Romania a spus ca el este roman si s-a comportat ca atare. Ferdinand a intrat in razboi impotriva Germaniei la tromul acelora fiind chiar fratele lui. Deci a cunoaste macar limba poporului care iti acorda onoarea de a-i fi regina mi se pare un gest de minim respect, mai ales din partea unor capete incoronate cum sunt cei din Casa Regala. Ca oamenii de rand ca mine fac si greseli graamaticale este iar un subiect care merita atentia noastra, de altfel am incercat sa abordez tema in unul dn subiectele mai vechi ale blogului meu, dar pentru mine e inexplicabil ca regina mea sa mi se adreseze in franceza... Plus ca daca unii oameni fac greseli gramaticale nu scuza greselile pe care le face regina. Adica daca eu gresesc ceva e una, dar daca greseti tu e altceva, fiecare raspunde pentru ceea ce face, nu scuza greseala mea pe a ta sau invers.

    RăspundețiȘtergere
  3. gest simbolic, dar istoric, fara indoiala!

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este, un act de curaj al regelui. Banuiesc ca nu i-a fost foarte usor...

    RăspundețiȘtergere