luni, 25 aprilie 2011

Lectura și călătoriile

Dacă citești la întâmplare 1.000 de CV-uri, în 990 sau mai multe dintre ele vei găsi inevitabil la capitolul hobby 2 încrisuri care par universale, care sunt absolut peste tot prezente în preocupările extra-muncă: călătoriile și lectura. Tururor le plac călătoriile. Asta aș putea să înțeleg, căci cred că marii majorități ne place să cutreierăm cărări, să mergem cu mașina și alte asemenea îndeletniciri, dar îmi este greu să accept că chiar tuturor le place să călătorească. Mie de exemplu nu îmi place la nebunie, mai deloc aș putea spune, deseori am refuzat plimbări mai lungi sau mai scurte. De citit însă mă îndoiesc că citesc chiar așa de mulți cum spun. Am făcut un test simplu odată. Cineva declara că pasiunea sa este cititul, moment în care i-am cerut să îmi recomande 3 - 4 tituluri din ceea ce citise în ultima perioadă. Roșie la față mi-a recomandat poeziile lui Eminescu, Baltagul și încă vre-o 2 titluri arhicunoscute. Deci nu prea citea. Aș că, dacă vă aflați în ipostaza de a conduce un interviu de angajare sau ceva de genul și citiți in CV că oamenii ar sta numai pe drumuri și ar citi non stop, luați aminte că aceia nu au neapărat vre-un hobby, ci scriu asta că așa ceva le vine în minte brusc, ca un șablon implementat bine în conștiința publică.

7 comentarii:

  1. Bre, în sfârşit cineva care nu e leşinat după călătorii! :D
    Nici eu nu-s! Când îi vine lui Vasile poftă de plecat, mă ia cu binişorul cu săptămâni înainte, să mă pregătească psihologic pentru părăsirea bârlogului =))

    RăspundețiȘtergere
  2. am citit articolul ăsta cu un zâmbet mustăcit, în primul rând pentru că şi eu am EVIDENT la hobby-uri trecute călătoriile şi lectura, dar nu doar astea recunosc, în al doilea rând pentru că de foarte multă vreme tot încerc să mă pun în situaţia cuiva care stă să citească CV-uri şi de fapt mă întrebam dacă chiar stă cineva să le citească pe toate... să înţeleg că tu lucrezi cumva în resurse umane şi chiar citeşti toate CV-urile primite? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. pardon, am făcut o "gravă eroare", mi-am verificat acum CV-ul, se pare că n-am mai citit de multişor secţiunea respectivă de nu mai ştiam ce hobby-uri am :)), şi printre cele 4 chestii enumerate sunt într-adevăr lectura şi DRUMEŢIILE :)) bine că n-am scris bătut coclaurile, nu? :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate facem un club al anti-temerarilor, anti-drumetii sau ceva de genul. Nu lucrez in domeniul resurselor umane si nu citesc des CV-uri, dar subiectul mi-a fost inspirat toamna trecuta cand participan la un curs si cele 2 tipe care asigurau predarea materiei pentru care ne stransesem acolo au incercat sa faca un soi de chgestionar in care noi puneam printre altele si hobby. Am observat ca am fost singurul care nu am trecut acolo calatoriile si lectura...

    RăspundețiȘtergere
  5. aha, m-am lămurit, oricum subiectul ăsta cu cele 2 chestii trecute de români la hobby-uri chiar merita să fie adus în discuţie...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ar fi nicio problema daca romanii ar citi atat cat spun prin CV-uri. Ar fi o mare bucurie. Numai ca uneori te uiti la omul care declara asa ceva si nu e foarte greu de ghicit ca nu a citit nici macar 3 carti in intreaga sa viata. Stiinta care se numeste frenologie este aici perfect aplicabila. E ceva ce s-a intiparit in mentalul colecticv precum xeroxul sau adidasii. Nu mai spunem copiator sau pantofi sport, spunem xerox sau adidasi. Asa si aici, tuturor se pare ca le plac lecturile si calatoriile.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu stiu daca in mintea majoritatii aceasta le ofera un avantaj fata de cei carora le place pescuitul de exemplu, sau berea... Lectura ii plaseaza probabil printre oamenii cat de cat cititi, iar pentru calatorii ai nevoie de ceva pistari. Sau alte explicatii de care habar nu am. Daca ar fi niste oameni cae chiar citesc enorm in lungile calatorii pe care le fac, a pune acestea 2 in CV-ul lor nu mai are aceeasi valoare dupa ce milioane de alte CV-uri au trecut asa ceva in dansele.

    RăspundețiȘtergere